Praca w Straży Miejskiej w Suwałkach
Prezydent Miasta Suwałk ogłosił nabór na stanowisko aplikanta w Straży Miejskiej w Suwałkach. Do obsadzenia są dwa etaty. Zainteresowani kandydaci mogą składać dokumenty aplikacyjne do 19 września 2025 roku.
Do udziału w naborze mogą przystąpić osoby posiadające obywatelstwo polskie, które ukończyły 21. rok życia, mają nieposzlakowaną opinię oraz pełną zdolność do czynności prawnych i korzystają z pełni praw publicznych. Wymagane jest także posiadanie wykształcenia co najmniej średniego, przy czym preferowane jest wyższe. Kandydat musi legitymować się kategorią zdrowia A, wykazać się sprawnością fizyczną oraz stanem zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków służbowych, co będzie potwierdzane w procesie rekrutacji testem sprawnościowym oraz badaniami lekarskimi i psychologicznymi. Warunkiem koniecznym jest brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe.
Osoby ubiegające się o przyjęcie powinny wykazywać się znajomością obsługi komputera, w tym programów z pakietu Microsoft Office, a także posiadać wiedzę z zakresu obowiązujących regulacji prawnych. W szczególności chodzi o ustawę o strażach gminnych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, rozporządzenie Rady Ministrów z 18 grudnia 2009 roku dotyczące wykonywania niektórych czynności przez strażników oraz przepisy określające zasady szkolenia podstawowego strażników gminnych i miejskich.
Zatrudnione osoby rozpoczną pracę we wrześniu lub październiku 2025 roku. Zanim obejmą samodzielne obowiązki, przejdą szkolenie podstawowe zakończone egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia.
Zakres obowiązków
Zakres obowiązków aplikanta obejmuje zadania wynikające z ustawy o strażach gminnych. Należy do nich ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych, kontrola ruchu drogowego w określonym zakresie, a także współpraca z innymi służbami i instytucjami w działaniach związanych z ratowaniem życia i zdrowia mieszkańców, usuwaniem skutków awarii czy katastrof oraz zapobieganiem zagrożeniom. Strażnicy będą odpowiedzialni za zabezpieczanie miejsc przestępstw, katastrof i innych zdarzeń, ochronę obiektów komunalnych, kontrolę strefy płatnego parkowania, a także współdziałanie przy zabezpieczaniu imprez publicznych. Do obowiązków będzie należało także konwojowanie dokumentów i wartości pieniężnych gminy, doprowadzanie osób nietrzeźwych do izb wytrzeźwień lub miejsc zamieszkania oraz prowadzenie działań profilaktycznych we współpracy z organami państwowymi i samorządowymi.
Jak aplikować na stanowisko?
Dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. A. Mickiewicza 1 lub przesyłać pocztą na ten sam adres. Powinny one znajdować się w zamkniętej kopercie z dopiskiem „nabór na stanowisko aplikanta w Straży Miejskiej w Suwałkach”. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do urzędu lub data stempla pocztowego. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o dalszych etapach rekrutacji.
Fot. UM Suwałki