Jak Urząd Miasta Suwałki promuje region?
Urząd Miasta Suwałki w 2025 roku realizuje kampanię promocyjną skierowaną do turystów, obejmującą działania w prasie, internecie, mediach społecznościowych oraz w przestrzeni publicznej. Jak informuje Emil Zagórski, Kierownik Referatu Promocji, główny etap działań przypadł na okres od marca do czerwca, a budżet został w pełni wykorzystany zgodnie z założeniami.
Nasze działania promocyjne skierowane do turystów realizujemy w okresie marzec – czerwiec i zgodnie z naszymi założeniami zrealizowaliśmy wszystko.
W tym roku zrealizowaliśmy 4 wizyty studyjne redaktorów z portali wp.pl, onet.pl, interia.pl, National Geografic. Zrealizowaliśmy artykuły sponsorowane w wydawnictwie Polska Press „Wakacje Last Minute”, następnie w 12 portalach regionalnych na śląsku, kolejne dwa w województwie pomorskim, oraz 4 artykuły sponsorowane w portalach w województwie mazowieckim.
Kampania opiera się na prezentowaniu Suwałk i całego regionu Suwalszczyzny jako jednej oferty turystycznej, bez rozdzielania miasta od otaczającego go obszaru. W ramach przyjętej strategii Urząd łączy działania online i offline, koncentrując się na dotarciu do czytelników portali ogólnopolskich i regionalnych oraz użytkowników mediów społecznościowych.
Wizyty studyjne w Suwałkach i na Suwalszczyźnie
W ramach działań promocyjnych zorganizowano cztery wizyty studyjne dla redaktorów reprezentujących największe ogólnopolskie portale internetowe: Wirtualną Polskę, Onet, Interię oraz National Geographic. Efektem tych wyjazdów były publikacje materiałów redakcyjnych prezentujących atrakcje turystyczne Suwałk i Suwalszczyzny. Publikacja w National Geographic Traveler została zaplanowana na ostatni kwartał 2025 roku, co stanowi element długofalowej strategii promocji regionu w mediach o szerokim zasięgu.
Pytanie na śniadanie odkrywa atrakcje województwa podlaskiego
W czerwcowym odcinku serii „Odkrywamy Polskę” ekipa programu „Pytanie na śniadanie” zaprezentowała walory województwa podlaskiego. Wizyta rozpoczęła się w Suwalskim Parku Krajobrazowym, który oferuje rozbudowaną sieć szlaków pieszych i rowerowych, liczne punkty widokowe oraz urozmaicony krajobraz z wąwozami i jeziorami. Jedną z propozycji aktywnego wypoczynku jest nurkowanie w jeziorze Hańcza – najgłębszym w Polsce. Program podkreślił także znaczenie turystyki wodnej, czego przykładem jest spływ kajakowy rzeką Czarna Hańcza.
Istotnym elementem programu była prezentacja lokalnej kuchni. Widzowie poznali regionalne potrawy, takie jak babka ziemniaczana, długo pieczona karkówka z dzika, domowe wędliny, miody oraz sękacz charakterystyczny dla pogranicza polsko-litewskiego. Ważnym punktem odcinka było także Muzeum im. Marii Konopnickiej, w którym przedstawiono biografię pisarki i jej twórczość.

Artykuły sponsorowane i publikacje w najważniejszych serwisach
Kampania obejmowała także artykuły sponsorowane. Wydawnictwo Polska Press opublikowało materiały w wydaniu „Wakacje Last Minute”. Zrealizowano także 12 artykułów na portalach regionalnych w województwie śląskim, 2 w województwie pomorskim oraz 4 w województwie mazowieckim. Do tego doszły publikacje w dużych serwisach ogólnopolskich. Na łamach Interii ukazały się materiały z 20 czerwca, 24 czerwca i 7 sierpnia, przedstawiające m.in. atrakcje związane z Marią Konopnicką i przyrodą Suwalszczyzny. Onet opublikował 19 czerwca reportaż z podróży do Suwałk, a Wirtualna Polska zamieściła trzy teksty w czerwcu i lipcu, w tym o Muzeum im. Marii Konopnickiej i krajobrazie Wigierskiego Parku Narodowego. Wybrane publikacje sponsorowane dostępne są także w portalach regionalnych, takich jak Ślązag i i.pl.
Jak piszą o Suwałkach i Suwalszczyźnie największe polskie portale?
(…) ludzie. Życzliwi, pomocni, otwarci i zakochani w swojej kulturze, ale mający do siebie dystans, czego dowodem jest fakt, że na materiałach promocyjnych Suwalszczyzny znajdziemy symbol białego niedźwiedzia oraz hasło: „Dla mnie się tu podoba”.
https://turystyka.wp.pl/cisza-klasztoru-splata-sie-z-krzykiem-ptakow-kraina-siedmiu-wyznan-7175360835984096a
Z czego słyną Suwałki? Większość spytanych osób odpowie, że z zimna i jest w tym trochę prawdy. To pięknie położone miasto ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż zimowy chłód.
https://kobieta.interia.pl/podroze/news-cztery-rzeczy-ktore-koniecznie-musisz-zrobic-w-suwalkach-naj,nId,22163718
Suwalszczyzna obfituje w przepiękne lasy, jeziora, rzeki z Czarną Hańczą na czele i zapierające dech parki narodowe. By zwiedzić Suwalszczyznę potrzeba miesięcy, a nawet lat.
https://styl.interia.pl/podroze/news-piec-najwiekszych-atrakcji-suwalszczyzny-polodowcowe-glazowi,nId,22172398
Nie mam wątpliwości, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Możemy zarówno zgłębić historię życia Marii Konopnickiej, jak i przejść się uliczkami urokliwego miasta. Jeśli szukamy ciszy i spokoju, w pobliżu jest mnóstwo jezior i lasów, park narodowy i krajobrazowy, gdzie zostaniemy sam na sam z naturą. Ci, którzy szukają atrakcji, np. festiwalów czy imprez, również nie będą się tu nudzić (…).
https://podroze.onet.pl/ciekawe/odwiedzilem-polski-biegun-zimna-chlodu-nie-bylo-ale-znalazlem-cos-innego/8mtk2e5

Istotnym elementem kampanii była reklama zewnętrzna. W Warszawie przeprowadzono kampanię billboardową, której towarzyszyła promocja w mediach społecznościowych. Obecnie Urząd Miasta Suwałki prowadzi przygotowania do emisji kampanii wideo w tych kanałach, co ma poszerzyć zasięg działań i zwiększyć widoczność oferty turystycznej miasta i regionu.
Oprócz wymienionych działań Urząd wskazuje, że w ramach promocji ukazały się także inne materiały w prasie drukowanej i w serwisach internetowych branży turystycznej. Przykładem są publikacje w serwisie Wasza Turystyka dotyczące wydarzeń w Suwałkach oraz wpisy w portalu Smaki Podróżowania.
Dlaczego warto odwiedzić Suwałki i Suwalszczyznę?
Publikacje w ogólnopolskich mediach ukazują Suwałki i Suwalszczyznę jako region o wyjątkowych walorach turystycznych – od dziedzictwa Marii Konopnickiej i nowoczesnej formy muzeum jej imienia, przez dziką przyrodę i unikalne krajobrazy „polskiego bieguna zimna”, po sakralne zabytki, polodowcowe głazowiska i najgłębsze jezioro w Europie Środkowej, Hańczę. Cytowane wyżej artykuły podkreślają spokój, autentyczność i różnorodność atrakcji, które sprawiają, że Suwałki i region stają się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym, do którego odwiedzenia oczywiście serdecznie zapraszamy.