Targi ITB w Berlinie
Największe światowe targi turystyczne ITB w Berlinie ponownie zgromadziły przedstawicieli branży z całego świata. W tegorocznej edycji, która odbyła się na początku marca, uczestniczyło ponad 5500 wystawców z niemal wszystkich krajów. Krajem partnerskim wydarzenia była Albania, która przygotowała uroczystą ceremonię otwarcia oraz specjalne promocje na swoim stoisku narodowym. Po kilkuletniej przerwie do grona wystawców powróciło również Województwo Podlaskie, promujące swoje walory turystyczne, kulinarne i inwestycyjne.
Ceremonia otwarcia ITB w Berlinie
Stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej
W ramach Polskiego Stoiska Narodowego, zorganizowanego przez Polską Organizację Turystyczną, Podlaskie zaprezentowało się jako region o bogatej ofercie przyrodniczej i kulturowej. W Berlinie obecni byli przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, na czele z dyrektor Biura Turystyki Katarzyną Sadowską, a także reprezentanci Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej „Region Puszczy Białowieskiej”.
Targi ITB Berlin – zdjęcia
Stoisko województwa przyciągało odwiedzających nie tylko bogatą ofertą turystyczną, ale także degustacją regionalnych specjałów. Zwiedzający mogli spróbować sękacza, mrowiska i orzeszków z firmy Junakor, która należy do Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego. Prezentowano również produkty regionalnych marek, takich jak Kornino oraz Miodowa Mydlarnia. Wszystkie te firmy są częścią bazy www.produkty.podlaskie.eu, która promuje lokalnych producentów.
Oferta inwestycyjna woj. podlaskiego
Nowością w tegorocznej edycji targów było przedstawienie przez Województwo Podlaskie swojej oferty inwestycyjnej. ITB Berlin to wydarzenie skierowane głównie do profesjonalistów z branży turystycznej, dlatego promocja potencjału inwestycyjnego regionu stanowiła wartościowe uzupełnienie tradycyjnej prezentacji walorów przyrodniczych i kulinarnych Podlasia.
Targi ITB Berlin zakończyły się 6 marca, a uczestnictwo Województwa Podlaskiego pozwoliło na promocję regionu na międzynarodowym forum oraz nawiązanie kontaktów biznesowych. Obecność na tak prestiżowym wydarzeniu wpisuje się w długofalową strategię promocji Podlasia jako atrakcyjnego miejsca do odwiedzenia, ale także do inwestowania.
Fot.: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego